DYNAAMISTA eHINNOITTELUA?
12.6.06
Kirjoitin näillä sivuilla aiemmin (tv-dokumenttia siteeraten) siitä, kuinka USA:ssa luottoluokitellaan yksittäisiä asiakkaita heidän tulojensa, siviilisäätynsä, lasten lukumäärän ja maksuhäiriöiden osalta. Luokitus määrää koron suuruuden. Viime vuosina samalla ilmansuunnalla on näemmä kehitelty samansuuntaista innovaatiota, nyt verkkokaupassa: "dynaamista" eli yksilökohtaisesti räätälöityä hinnoittelua. YP:n aina valpas lukija lähetti nimittäin alla olevan viestin ja vinkit:
"Käy noilla poikani Eetun esiin hakemilla sivuilla. Ne ovat kiinnostavia ja voivat tarjota aineksia Tonavaan tai blogiisi. Ei kai tässä kauhistelu ja moralisointi auta, kuluttajan pitää vain kehittää vastastrategioita dynaamista hinnoittelua vastaa. On se kuitenkin hyvä tietää, että hinta voi vaihdella sen mukaan, mitä selainta käyttää, miltä palvelimelta (ja siis mistä maasta ja kuinka kalliilla kuukausimaksulla) ottaa yhteyden ja onko ennen yhteydenottoa käynyt hintavertailusivulla.
Eikö Yhteiskuntapolitiikka voisi olla tässä asiassa kuluttajavalistuksen eturintamassa? En ole huomannut, että asiaa olisi missään Suomessa käsitelty. En tosin lue alan lehtiä, mutta ainakaan Hesarissa en ole huomannut asiaa käsiteltävän."
http://edition.cnn.com/2005/
LAW/06/24/ramasastry.website.prices/index.html
http://news.com.com/2100-1017-240700.html
12.6.06
Kirjoitin näillä sivuilla aiemmin (tv-dokumenttia siteeraten) siitä, kuinka USA:ssa luottoluokitellaan yksittäisiä asiakkaita heidän tulojensa, siviilisäätynsä, lasten lukumäärän ja maksuhäiriöiden osalta. Luokitus määrää koron suuruuden. Viime vuosina samalla ilmansuunnalla on näemmä kehitelty samansuuntaista innovaatiota, nyt verkkokaupassa: "dynaamista" eli yksilökohtaisesti räätälöityä hinnoittelua. YP:n aina valpas lukija lähetti nimittäin alla olevan viestin ja vinkit:
"Käy noilla poikani Eetun esiin hakemilla sivuilla. Ne ovat kiinnostavia ja voivat tarjota aineksia Tonavaan tai blogiisi. Ei kai tässä kauhistelu ja moralisointi auta, kuluttajan pitää vain kehittää vastastrategioita dynaamista hinnoittelua vastaa. On se kuitenkin hyvä tietää, että hinta voi vaihdella sen mukaan, mitä selainta käyttää, miltä palvelimelta (ja siis mistä maasta ja kuinka kalliilla kuukausimaksulla) ottaa yhteyden ja onko ennen yhteydenottoa käynyt hintavertailusivulla.
Eikö Yhteiskuntapolitiikka voisi olla tässä asiassa kuluttajavalistuksen eturintamassa? En ole huomannut, että asiaa olisi missään Suomessa käsitelty. En tosin lue alan lehtiä, mutta ainakaan Hesarissa en ole huomannut asiaa käsiteltävän."
http://edition.cnn.com/2005/
LAW/06/24/ramasastry.website.prices/index.html
http://news.com.com/2100-1017-240700.html
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home